CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 25, 2013

Air Manjakani..

Assalamualaikum.. Hidup mesti diteruskan walau apa skalipun rintangan yg mendatang.. Insyallah.. Jika Allah Swt sudah tentukan begini nasib aku sungguh aku redha dan aku terima dgn penuh pasrah.. Insyallah.. Aku akan usahakan mana yg mampu..

Sebenarnya sepanjang aku duk mesir nie aku xthu sgt apa produk o pape yg berkaitan ubt2 tradisional yg dijual kat sini.. Blur sgt.. Apatah ag ngan aku yg xpandai berbahasa arab dan kebanyakkan rakyat tempatan kat sini xberapa pandai dlm berbahasa omputih.. Kejung kejap aku kat sini..

Yg aku thu just kayu manis n adik beradik dia jelah yg ada jual.. Itupun sbb guna dlm masakkan.. Dua tiga hari lepas aku adalah tanya senior kat sini.. Ada x jual manjakani kat sini (aku berani guna manjakani je.. Yg len sumpah aku xberani) dia kata ada.. Dan kebetulan dia memang ada manjakani dan dia pun bg kat aku.. Alhamdulillah..

Balik terus aku google ( u all goole sendiri yea.. I xde mood nak tlng googlekan.. Hihi.. ) maka terhasillah air manjakani nie.. Mak aiii.. Pahit airnya.. Tp telan jugaklah.. Setakat nie boleh masuk aglah.. :)

Published with Blogger-droid v2.0.9

4 comments

January 25, 2013 at 8:52 PM  

huhuhu... saya tahu air manjakani ni pahit, saya pernah tengok mak saya minum

January 25, 2013 at 10:14 PM  

@MystoryPic thu xpe.. memang pahit.. tp telan je lelaju.. hihi..

January 26, 2013 at 5:03 PM  

Aduyai.. kalau Kak G.. memang tak tertelan si manjakani ni.. pahit amat..

January 26, 2013 at 7:56 PM  

Hihi.. Pahit tu ubt.. Hihi.. Rindu kat akk..:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...